1402/12/22

سوزوکی جیمنی پنج درب 2023 به ایران رسید | معرفی شاسی بلند آفرودی راسا موتور

شرکت سوزوکی به منظور افزایش تعداد فروش، تصمیم گرفته است که سهم بیشتری از بازار خودروهای شاسی‌بلند را در اختیار بگیرد. به همین دلیل، پس از 5 سال از عرضه سوزوکی جیمنی، نسخه 5 درب از این خودرو در نمایشگاه Auto Expo 2023 معرفی شد؛ نسخه‌ای که با تأخیر یکسال، به بازار کشورمان نیز وارد شده و در تاریخ 12 اسفندماه 1402 نیز برای اولین بار در ایران معرفی شده است.

 

تامین کننده خودروی سوزوکی جیمنی در ایران، شرکت راسا موتور خاورمیانه است. این شرکت قصد دارد علاوه بر نسخه 5 درب، حتی نسخه 3 درب این خودروی هندی-ژاپنی را نیز به ایران وارد کند.

طراحی خودروی سوزوکی جیمنی 5 درب

بررسی سوزوکی گراند ویتارا هیبرید 2023 راسا موتور، سوزوکی گرند ویتارا هیبرید به ایران آمد    پس از مدت طولانی غیبت، خودروی محبوب سوزوکی گرند ویتارا در مدل 2023 دوباره وارد بازار ایران شده است و تصویری اختصاصی از این خودرو در دست خودروبانک قرار گرفته است. این خودرو محبوب در حال انجام مراحل تست، بررسی و مراحل قانونی برای ورود به بازار ایران است. بر اساس اطلاعات به دست آمده، این محصول توسط شرکت راسا موتور وارد کشور شده است و قرار است این‌بار با طرحی جدید به بازار ایرانیان معرفی شود. سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023، یکی از جدیدترین و به روزترین محصولات شرکت سوزوکی ژاپن است که با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، توانسته است توجه بسیاری را در بازار خودرو جلب کند.    این اتومبیل که در دسته‌بندی کراس اوور هیبریدی جای می‌گیرد، از نظر طراحی ظاهری بسیار جذاب و مدرن بهره‌مند است. در بخش جلویی آن از چراغ‌های LED زیبا استفاده شده و هواگیرها و دریچه‌های هوا با طراحی مشبک در طراحی آن لحاظ شده است. از ویژگی‌های برجسته ظاهری این خودرو می‌توان به رینگ‌های 19 اینچی با 10 پره، برآمدگی‌های طراحی شده در گلگیرها و همچنین ریل‌های سقفی اشاره کرد که ظاهری زیبا و جذاب برای آن ایجاد کرده‌اند. مشخصات فنی سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023 اما مهم‌تر از همه، بهره‌گیری از سیستم موتوری هیبرید پیشرفته تویوتا در این خودرو است که باعث عملکرد بسیار خوبی از نظر مصرف سوخت و توان موتور شده است. به همین دلیل، گرند ویتارا 2023 می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای کراس‌اوور هیبرید در دسته خود شناخته شود.    سوزوکی گرند ویتارا مدل 2023 با بهره‌گیری از جدیدترین سیستم‌های موتوری هیبرید تویوتا به بازار عرضه شده است. این خودرو در رده خودروهای کراس‌اوور قرار دارد و بازار هدف آن کشورهایی همچون هند، استرالیا و آفریقا هستند.  در بازارهای هدف ویتارا 2023، دو نسخه مدل هیبرید مایلد و هیبرید اسمارت عرضه خواهد شد. مدل مایلد هیبرید دارای موتور چهار سیلندری با حجم 1.5 لیتری و قدرت 101 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن متر است.  اما مدل هیبرید اسمارت، علاوه بر همان موتور 1.5 لیتری، یک موتور الکتریکی با توان 49 کیلووات دارد که با استفاده از باتری‌های لیتیوم‌یون تغذیه می‌شود. توان ترکیبی این سیستم موتوری 115 اسب بخار است و مصرف سوخت ترکیبی آن 3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این سیستم موتوری کاملاً شبیه خودروهای یاریس و یاریس کراس تویوتا است.  هر دو نسخه ویتارا با گیربکس مکانیکی 5 سرعته یا اتوماتیک 6 سرعته عرضه می‌شوند و دارای سیستم چهار چرخ محرک و حالت‌های رانندگی اسپرت و برفی هم می‌باشند.  منتظر می‌مانیم تا در صورت ورود به ایران، این خودرو مورد استقبال قرار بگیرد. اما هنوز اطلاعاتی درباره قیمت آن در بازار ایران منتشر نشده است.  به طور کلی، سوزوکی گرند ویتارا 2023 با ترکیبی از ظاهر زیبا و عملکرد برتر، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار خودرو شناخته می‌شود.

با هدف استفاده از معافیت مالیاتی برای خودروهای با طول کمتر از 4 متر، طول کلی خودروی سوزوکی جیمنی 5 درب به 3.985 متر محدود شده است، در حالی که فاصله بین محورها به 2.59 متر افزایش یافته است.

عرض خودرو بدون تغییر و با ابعادی معادل 1.645 متر باقی می‌ماند، در حالی که ارتفاع با 5 میلیمتر کاهش یافته و به 1.72 متر رسیده است. البته فاصله کف از سطح زمین همچنان با 210 میلیمتر محافظت می‌شود.

تاکید بر محدود ساختن طول بدنه به کمتر از 4 متر، منجر به کاهش ابعاد در قسمت عقب و تغییر موقعیت دریچه باک شده است.

 

کابین و امکانات خودروی سوزوکی جیمنی 5 درب

فضای داخلی خودروی سوزوکی جیمنی پنج درب به اندازه‌ی نسخه سه درب بدون تغییر باقی‌مانده است، اما حجم محفظه بار آن نسبت به مدل قبلی از 123 واحد به 208 لیتر افزایش یافته است.

خودروی سوزوکی جیمنی پنج درب در زمینه تجهیزات رفاهی نیز تفاوتی با مدل سه درب ندارد. این خودرو در بازار امارات به دو نسخه GL و GLX عرضه شده است و ویژگی‌هایی از قبیل کیسه‌های هوا در جلو و جانبی (پرده‌ای و جانبی سفارشی)، نمایشگر مرکزی، شارژر بی‌سیم، سیستم کنترل سرعت (سفارشی)، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز ABS و EBD، صفحه نمایش مرکزی به اندازه 7 اینچ به صورت استاندارد (سفارشی به اندازه 9 اینچ)، سیستم تهویه خودکار، آینه‌های جانبی برقی، مه‌شکن جلو و سنسور نور را به همراه دارد.

 

مشخصات فنی خودروی سوزوکی جیمنی 5 درب

بررسی سوزوکی گراند ویتارا هیبرید 2023 راسا موتور، سوزوکی گرند ویتارا هیبرید به ایران آمد

سوزوکی جیمنی چهار در با مدل دو در از نظر فنی هیچ تفاوتی ندارد و همان موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی K15B زیر کاپوت آن قرار گرفته است. این موتور، همراه با ژنراتور استارتر، توان 101 اسب‌بخار و گشتاور 130 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. خروجی این موتور از طریق گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 

این خودرو از ویژگی‌هایی مانند سیستم قفل محورهای محرک در سطوح لغزنده از طریق ترمز (Brake lsd)، سیستم دو دیفرانسل با امکان انتخاب حالت‌های 4H، 2H و 4L، سیستم کنترل کشش در سربالایی و محدودکننده سرعت در شیب بهره می‌برد.

 

زوایای حمله، شکست و خروج سوزوکی جیمنی به ترتیب 36، 24 و 50 درجه اعلام شده است.

قیمت خودروی سوزوکی جیمنی 5 درب

سوزوکی جیمنی پنج درب 2023 به ایران رسید | معرفی شاسی بلند آفرودی راسا موتور

عرضه خودروی سوزوکی جیمنی پنج درب از میانه سال 2023 آغاز شده است. این خودرو علاوه بر هند، در بازارهای استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، فیلیپین، اندونزی و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز موجود است. شرکت راسا موتور خاورمیانه نقش مهمی در واردات و فروش این خودرو در ایران خواهد داشت. قیمت گمرکی این خودرو توسط شرکت به میزان 19 هزار یورو اعلام شده است.

 

فروش خودروی سوزوکی جیمنی در ایران

برای دریافت اطلاعات جدیدتر درباره شرایط فروش شرکت راسا موتور خاورمیانه و همچنین دریافت اطلاعات در مورد روند ثبت نام سوزوکی در ایران، فروش ویژه خودروهای سوزوکی، و پیش‌فروش این خودروها به وبسایت های مربوط به شرایط فروش سوزوکی مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

نظرات کاربران